Jęczmienianka z figami i orzechami włoskimi


Dzisiaj jęczmienianka z figami i orzechami włoskimi, czyli alternatywa dla owsianek, jaglanek itp. Kasza jęczmienna jest nie tylko pożywna i na długo syci, ale też bardzo zdrowa. Obniża poziom cholesterolu, zawiera witaminy i mnóstwo błonnika, niezbędnego do usprawnienia perystaltyki jelit. Dlatego warto spożywać ją jak najczęściej.

Jęczmieniankę przygotowałam na mleku krowim, ale równie dobrze sprawdzi się roślinne. A, że sezon na figi w pełni, musiałam je dodać 😉 Polecam!

Składniki:

  • 1/2 szklanki kaszy jęczmiennej
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 2 figi
  • 2 łyżki orzechów włoskich
  • 1 łyżka syropu klonowego (lub innego słodzidła)

Przygotowanie:

Orzechy włoskie uprażyć na suchej patelni i posiekać.

Do rondelka wlać mleko i wsypać wypłukaną na sitku kaszę jęczmienną. Gotować na malutkim ogniu (pod przykryciem) około 18 – 20 minut, często mieszając. W razie potrzeby dolać więcej mleka lub wody. Zmiksować, dodać syrop klonowy i wymieszać.

Gotową jęczmieniankę przełożyć do miseczek. Udekorować pokrojonymi figami i posypać orzechami włoskimi. Ewentualnie polać jeszcze odrobiną syropu klonowego.

Smacznego 🙂




To też może Cię zainteresować:

Owsianka czekoladowa z nektarynkami, borówkami i słonecznikiem

Owsianka z pieczoną gruszką i orzechami włoskimi

Jaglanka z masłem orzechowym i karmelizowanym bananem

Jaglanka orzechowa z młodym jęczmieniem i dżemem z czarnego bzu

Ryż na mleku z wanilią

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *