Kokosowy pudding z chia


 

Na wstępie krótko o nasionach chia (szałwii hiszpańskiej). Pochodzi z Ameryki Południowej i uprawiana była już przez Azteków. Te malutkie nasionka zawierają minerały, witaminy i antyoksydanty wpływające korzystnie na nasz organizm. Dostarczają energii, maja mało kalorii i poprawiają przemianę materii. Pozwalają utrzymać odpowiednią wagę ciała, dając poczucie nasycenia, w związku z tym są idealnym rozwiązaniem dla osób odchudzających się. Same zalety! 🙂 Nic więc dziwnego, że coraz częściej po nie sięgamy.

Chia można wykorzystywać do przygotowywania koktajli, sałatek, puddingów, musli, owsianek i wielu, wielu innych potraw. A jak je przygotować? Banalnie prosto. Wystarczy wszystko wymieszać i odstawić na noc, aby dobroczynne nasionka napęczniały i stały się śliskie. Potem dodajemy ulubione owoce i delektujemy się mocą płynąca z natury 😉

Składniki:

  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3 pełne łyżki nasion chia
  • 2 – 3 łyżki syropu klonowego
  • owoce (u mnie czarna porzeczka i banan)

Przygotowanie:

Do miseczki wlać mleko kokosowe, zwykłe i syrop klonowy. Wsypać nasiona chia i dokładnie wymieszać. Wstawić do lodówki na około 45 minut. Ponownie wymieszać, przełożyć do salaterek i włożyć do lodówki na całą noc.

Na drugi dzień udekorować ulubionymi owocami.

Smacznego 🙂

To też może Cię zainteresować:

Czekoladowy pudding z tapioki z malinami

Jaglanka z masłem orzechowym i karmelizowanym bananem

Kokosowy pudding z tapioki z imbirem i trawą cytrynową




 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *